Gunumuzde internet ile birlikte kullaniciyi pasif bir obje olmaktan cikip dis dunya ile iletisime gecti. Bu degisim reklam sektorunude etkiledi ve ortaya "targeted Ad" kavramini cikardi. Online bir kullanicinin gezdigi siteler, bulundugu lokasyon, alisveris gecmisi gibi bilgiler toplanarak kullanicinin ilgisine en uygun reklamin uygun zamanda, uygun yerde ve uygun cihaz uzerinden (TV, bilgisayar, telefon ...) yapilmasi "targeted ad" olarak adlandiriliyor.
Bu sektorde en aktif firmalar ise en cok ziyaret edilen ve kullanicilarin bircok bilgisini paylastigi Google, Microsoft ve Facebook. Diger yandan iletisimi saglayan operatorler ise milyonlarca kullanicinin tum datasinin uzerinden gectigi ve "targeted ad" sektorunde en buyuk farki yaratabilecek oyuncular. Fakat gunumuze kadar operatorler bu oyunun disinda kalmisti.
AT&T ise kaliplardan cikarak reklam sektorune girmeye basladi. Ilk is olarak adworks isimli bir firma kuran AT&T, kullanici bilgilerini toplayarak, musteri ilgisine yonelik reklamlari belirlemeyi hedefliyor. Buna ek olarak musterinin lokasyonuna yakin olan promosyonlari sms ile bildirmeyi amaclayan ShopAlert servisihizmete girmisti.
Diger yandan ortaya cikan en onemli sorun musterilerin gizlilik haklarini ihlal etmemek. Bunu saglamak icin AT&T musteri bilgilerini gizli tutarak sadece ilgi alanlarini reklam firmalari ile paylasacagini belirtiyor.
AT&T punches up targeted ad business
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder