17 Şubat 2011 Perşembe

Servis idaresi (Service Management) nedir?

Servis yonetimi tasiyicilarin (carrier) musteriye ozel olarak servisleri end to end yonetmesidir. Ornek olarak IPTV bir servistir ve bu servisin yonetimi, TV içeriğinin network'e girişinden müşterinin cihazina gidinceye kadar belirli bir kalitede ve kesintisiz olarak iletilmesinden sorumludur. Servis yonetimi ile network yonetimi (network management) arasindaki en buyuk fark network yonetiminin networkteki cihazlar ve aralarindaki baglantilardan sorumlu olması buna karsilik servis yonetiminin servisin bir network uzerinde bir uctan bir uca tasinmasindan sorumlu olmasidir.

Gunumuzde tasiyicilar reactive servis yonetimi yerine proactive servis yonetimine gecmektedir (musterinin "servisimde sorun var" demesini beklemek yerine network uzerinde servisi etkileyecek herhangi problemi aninda algilayip aksiyon almaktir). Duzgun bir servis yonetimi musteri mennuniyetini arttiracagi gibi fark yaratmayi saglayacaktir.

Servis yonetimi 3 adimda incelenebilir;
  • Servis Muhendisligi (Service Enginnering): Networkun tasarlanmasi
  • Servis icrasi (Service Fulfillment): Hizli ve dogru sekilde musterinin servis istegine cevap verebilmek.
  • Servis guvencesi (Service Assurance): Surekli olarak servisin durumunu takip etmek ve kesintisiz olarak servis kalitesini belli bir seviyenin uzerinde tutmakir.
Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder